НАСА откри 10 нови планети с потенциал за живот

21.06.2017 10:22 0 | Прочетена (673)

НАСА обяви, че е открила 219 нови планети извън Слънчевата система, 10 от които са в зони със свои звезди, което ги прави потенциално обитаеми. Това стана ясно днес по време на специална пресконференция в Изследователския център на астрономическата агенция по-рано днес.

С две думи, 10-те новооткрити планети са с условия, подобни на тези на Земята, пише Futurism. В науката под понятието „земни“ светове се има предвид сухоземни планети с химичен състав, наподобяващ тукашния и орбита в обитаема зона на сравнително млада звезда. „Обитаема зона“ се определя като орбитата около звездата, където теоретично може да съществува вода на повърхността на планетата.

Откриватели на планетите са изследователите, опериращи с телескопа "Кеплер". Към днешна дата те вече са идентифицирани 4 034 потенциални екзопланети, а 2 335 са потвърдени. От тях само 49 са планетите в обитаеми зони, подобни на Земята. С новите 10 се увеличават и шансовете за наличие на извънземен живот.

„Този внимателно обмислен каталог е основата за отговора на един от най-сложните въпроси в астрономията – колко планети като нашата Земя има в галактиката?“, заяви Сюзън Томпсън, изследовател и водещ автор на проучването.

Най-интересната от новите десет е KY 7711, за която учените твърдят, че се намира до своята звезда в орбита, която е много подобна на тази на Земята около Слънцето. Тя е с 1.3 пъти по-голяма от нашата планета, но все пак се предполага, че получава същото количество топлина.

Дейността на космическата обсерватория "Кеплер" стартира преди 8 години през март 2009 г. Неговата единствена мисия е да търси планети, орбитиращи други звезди, с надеждата да открием чужди светове, подобни на Земята. Учените коментират, че ако е върнат назад, едва ли тогава са очаквали, че толкова скоро вече ще са открили 50 потенциални за живот планети.  "Кеплер" осигури и първите изображения на системата TRAPPIST-1, може би най-забележителната екзопланетна система, открит досега.

Настоящото проучване е направено след събирането на данни от първите четири години на мисията на телескопа, благодарение на които се определя големината и състава на екзопланетата. Десетте нови небесни тела могат да бъдат разграничени в две основни категории – малки, каменисти планети, които обикновено са около 75% по-големи от Земята, както и други, които са значително по-големи газови планети, подобни на Нептун. Според НАСА последния каталог е най-пълното и детайлно проучване на потенциални екзопланети досега.

Телескопът е изследвал близо 150 000 звезди в съзвездието Лебед. „Наборът от данни на "Кеплер“ е уникален, тъй като е единственият, съдържащ честотата на тези близки аналози на Земята – планети с приблизително сходен размер и орбита на Земята“, заяви Марио Перес от отдела по астрофизика на американската космическа агенция. „Разбирането на тяхната честота в галактиката ще помогне да моделираме бъдещите мисии на НАСА“, допълни той.

Мисията на „Кеплер“ имаше някои технически проблеми през 2013 г., когато механизмът за завиване на космическия апарат се беше развалил, но въпреки това телескопът на борда продължи да търси потенциални планети.

От следващата година НАСА ще продължи наблюдението на галактиката, използвайки наследника на „Кеплер“ Сателитът за изследване на преминаващи екзопланети (ТЕСС), който ще прекара две години в наблюдение на най-близките и най-ярки 200 000 звезди Учените също така се надяват, че космическият телескоп „Джеймс Уеб“, който ще наследи „Хъбъл“ през 2018 г., ще може да засече молекулярния състав на атмосферите на екзопланетите, включително и възможностите за намиране на признаци за живот.

Източник: Economic.bg

Facebook Сподели във facebook.com

Коментари

Няма коментари към тази новина !

econews.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Приятели: слава бг | 19min |